Timebestilling & betaling

HVORDAN BESTILLE LEGETIME

Om det haster, er det viktig at du benytter deg av telefonbestilling!

 

For all kontakt og bestilling, fortell kort hva det gjelder. Da kan helsesekretæren lettere bestemme hastegrad og varighet av time, samt gi informasjon om forholdsregler som at du skal ta med urinprøve, møte fastende, ikke ta medisiner samme dag osv.

 

Vi gir deg primært time hos fastlegen, men når noe haster vil du kunne tilbys time hos en annen lege. Vi har også LIS1-lege (turnuslege) som betjener alle våre pasienter.

 

Bestilling av time på internett

Legene har lagt ut timer for direkte bestilling i timebok på helsenorge.no. 

Du kan kun bestille hos egen fastlege, LIS-1-lege (turnuslege) eller fastlegevikar.

Leoni Abrahamsen Kohn er vikar for Tove Borgen 3 dager i uken.

Margrete Slinde Høifødt er vikar for Malin i 50% stilling. 

 

Bestilling av time på telefon

Du kan bestille time ved å ringe 22 02 62 10

Telefontider er på mandag, onsdag, torsdag, fredag: 08.15–12.00 og 13.00–14.30
Tirsdag 08.15–12.00 og 14.00–14.30

 

Bestilling av time på app

Last ned  appen «Helsenorge.no» og bestill enkelt time fra mobilen.

 

ANDRE BESTILLINGER

Bestilling av resept

Pass på at du ikke går tom for dine faste medisiner, men ikke forvent fornying samme dag som du bestiller.

I hovedsak fornyes resepter bestilt pr telefon innen 2 døgn, ved bestilling på Helsenorge inntil 5 virkedager. 

Vi ønsker at de fleste reseptfornyinger skjer på time hos legen, men det går også an å legge inn ønske om resept på helsenorge.no. Da vurderer legen din om du må komme inn på konsultasjon eller ikke.

Ta kontakt i god tid før du trenger kontroll og reseptfornyelse.

E-kontakt: Kontakt resepsjonen / sekretærene elektronisk

Via helsenorge.no kan du nå ta kontakt med resepsjonen. Du kan stille et praktisk spørsmål til resepsjonen ved fastlegekontoret og de vil svare deg innen fem arbeidsdager. 

Sykmelding

Sykmelding skjer kun ved konsultasjon. Du må kontakte oss om morgenen første dag du trenger sykemelding fra lege, da sykemeldinger ikke kan tilbakedateres.

Tilsvarende gjelder for legeerklæring for fravær til skole.

 

NY BETALINGSLØSNING

Betaling via SMS / Vipps / Faktura. 

Vi har fått ny betalingsløsning via PayEx MediPay. Det vil i ettertid av en konsultasjon (samme for fysisk oppmøte, e-konsultasjon, telefon/videokonsultasjon) eller annet arbeid bli sendt ut en SMS med vippskrav eller kortbetaling.

Om ikke denne betales innen 48 timer vil det automatisk bli sendt ut en faktura med fakturagebyr 70 kr. 

Vi er klar over at ikke alle har Vipps eller kan betale med elektronisk kortbetaling. Hvis så er tilfelle ordner vi utsendelse av gebyrfri faktura.

Unntaksvis har enkelte av fastlegene kortterminal inne på kontoret.